Khamis, 23 April 2009

Sate Ayam Organik HPA

Daftar Online:http://www.hpa4online.com/index.php?id=eyeinz

HPA Online Al-Fateh2u.Com Produk Halal Tanggungjawap Bersama




Sate merupakan makanan kegemaran yang dipopularkan oleh orang melayu di Malaysia yang patut kita banggakan. Siapa yang tak kenal dengan sate kajang misalnya. Tetapi berikutan dengan pendedahan demi pendedahan sumber ayam yang kita makan melalui akhbar seperti Harian Metro dan sebagainya menjadikan kita berfikir banyak kali bila kita dijamukan makanan kegemaran seperti sate dan sebagainya. Kita dikejutkan baru baru ini di Kg Kayu Ara Damansara Selangor, ayam disembelih oleh Mat Mat Bangla yang tidak mengikut syariat. Penyembelihan satu hal, sumber ayam hidup tu pula dari mana? Siapa yang ternak. Apa makanannya.

Kita dapati ayam-ayam hidup yang dihantar ke pusat penyembelihan semuanya macam nak mati kerana ayam ini telah disuntik dengan hormon tumbesaran. Besarnya kerana terpaksa bukan membesar secara semulajadi seperti ayam yang kita ternak sendiri. Menurut Dr Shaari yang pernah membuat penyelidikan di Syarikat Dinding memberitahu dalam progrem PBC di Uniten Bangi baru-baru ini, ayam ini disuntik dengan hormon tumbesaran yang bersumberkan dari hormon babi. Itu yang ada istilah Ayam babi tu. Harian Metro yang dedah bukan kita. Tapi orang kita sekarang ni bukannya sensitif lagi dengan babi. Mungkin dah sebati dengan babi sejak kecil lagi kot. Apa tidaknya bangun pagi sebelum mengadap Tuhan, dah lumurkan gigi dengan ubat gigi yang mengandungi DCP (Dicalsium Phosphat) iaitu Serbuk tulang babi, lumurkan pula badan dengan sabun yang mengandungi gliserin dari lemak babi. Lumurkan kepala dengan syampoo yang juga mengandungi lemak babi. Begitulah juga makanan harian kita, macam dah tak boleh elak. Apa taknya kalau urusan penyediaan makan minum pun kita dah serahkan pada orang bukan Islam yang menyediakan.

Inilah yang mendorong HPA menyediakan produk halal satu demi satu mengikut kemampuannya yang WAJIB kita sokong. HPA syarikat milik Tn Hj Ismail yang terkenal dengan kewarakannya mempunyai lebih 1500 pekerja yang sentiasa dilatih mengamalkan syariat. Mempunyai 150 cawangan di seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia. Mempunyai kilang yang bertaraf GMP dan mendapat sijil ISO9001-2000 dari SIRIM. Ada ladang herba dan ternakan ayam sendiri. Mempunyai pusat penyembelihan ayam dengan kerjasama Lembaga Pertubuhan Peladang. Setakat ini dah ada 500,000 pengedar berdaftar untuk memasarkan lebih 200 produk secara MLM.


Belilah Sate Ayam Organik HPA. Sebungkus ada 20 cucuk siap dengan kuah kacang segera. Harga RM15.00.
Pengedar: RM12.00 dengan 2 Nilai Mata.


PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB KITA BERSAMA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan